طراح اخراج دایی، در تیم ملی عربستان ابقا شد
نوشته شده توسط : حمید

  خوزه پسیروپرتغالی بعد از باخت یك بر صفر عربستان در كره شمالی جانشین ناصر الجوهریشد و توانست اولین برد تاریخ عربستان را در ورزشگاه آزادی تهران به ثبتبرساند.
وی در اولین روز مربیگری خود 2 بر یك در استادیوم آزادی، ایران راشكست داد و زمینه اخراج علی دایی را در روزهای نوروزی سال 88 فراهم كرد.

بعد از آن بازی وضعیت ایران در جدول گروه دوم انتخابی ناگهان خراب شد و در نهایت شانس صعود به جام جهانی 2010 از دست رفت.
او در نهایت در بازی پلی آف و بعد از دو تساوی با بحرین نتواستعربستان را بالا ببرد، اما در اتفاقی كم سابقه دیروز در سمت خود ابقا شد.
به طور معمول مربیان عربستانی در صورت هر نتیجه ناموفقی اخراج میشوند، اما خوزه پسیرو كه شكست ایران را در كارنامه خود داشت استثنا شد واز سوی فدراسیون چراغ سبز گرفت.
او بعد از تحلیلی كه مربی سابق لیورپول و مدرس فعلی فیفا ژرارد هولیهبرای فدراسیون فوتبال عربستان انجام داد نمره موفقی گرفت و فعلاً ماندگارشد.

پسیرو از سال 1994 به این سو بیستمین مربی عربستان به حساب می آید كه در بهترین دوران هدایت پاناتینایكوس یونان را برعهده داشته است.
مربی 49 ساله پرتغالی بیش از این اسپورتینگ لیسبون را در دست داشته وبا این تیم به فینال جام یوفا رسید. راپید بخارست و رئال مادرید تیم هایدیگری بودند كه پسیرو در آنها كار كرده است.

او در رئال مادرید كمك كارلوس كوئیرش بوده و در دسته مربیان با سبكفوتبال آمریكای لاتین است كه عربستانی ها تاكنون علاقه فراوانی به آن نشانداده‌اند



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : 29 تير 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: